News
מתנה
דצמבר 29, 2020 זיו דיאמנט
תרבות

למה מברכים "שנה טובה"?

יהודים בישראל ובעולם כולו אומרים "שנה טובה" דרך הטלפון…הרבה אנשים עדיין שולחים שנות טובות גם בדואר. אני ומשפחתי כל שנה שולחים גם בדואר. בשנה טובה כותבים דברים טובים לתחילת השנה החדשה.

למה שולחים שנות טובות אתם שואלים את עצמכם?
המנהג קבוע אצל יהודים והתחיל לפני מאות שנים בימי הביניים בגרמניה. משם זה עבר למקומות אחרים באירופה ובאמריקה. במאה ה-19 התמונות היו בשחור לבן ורק אחרי שנים הסתבר שהם היו כרטיסי  ברכה מיוחדים מאוד לשנה החדשה. אחרי שנים התחיל הדואר למכור כרטיסי ברכה מיוחדים והרבה אנשים התחילו לשלוח כרטיסים לארץ ישראל וככה המנהג הגיע לכאן.

המשפחה שלי ואני כל שנה מכינים שנות טובות וזה ממש כיף- אנחנו חושבים על רעיון יצירתי ואנחנו עובדים ביחד וזה מגניב שאנחנו עדיין עושים מנהג שהיה נהוג פעם. אתן לכם דוגמאות לשנות טובות שעשינו: הכנו סימניה עם ברכות מכולנו, הכנו כפיות עם תפוחי עץ מפימו שנה שעברה נתנו זרעי תבלין שונים לצמיחה ולבלוב. השנה יש לנו רעיון ממש מגניב, אבל זה עדיין סוד.
אולי אגלה לכם בגיליון הבא (-:

עד אז שתהיה לכולם שנה טובה וחתימה טובה!
ממני, זיו

הי, שמי זיו דיאמנט, בת 8. יש לי 2 אחים ואני בת יחידה, אמצעית בין השלושה. עברנו לכרמית בקיץ שעבר, 2019, מהעיר פתח תקווה. אנחנו גרים בשכונה הצבאית. אני אוהבת לרקוד, לכתוב וקצת לצייר.

מתגוררים בכרמית? רוצים לכתוב מאמר? דבר איתנו

תגובות

© 2020-2024כרמית שליכל הזכויות שמורות