News
דצמבר 29, 2020 עדי דנציגר
בעלי חיים,  מדריכים

אילוף כלבים / פרק 2

חשיבות המשחק בין הכלבים ועם הכלב.

הגורים מתחילים לשחק אחד עם השני ועם האמא שלהם בגיל 3 שבועות בערך. דרך המשחק הגורים מתפתחים ומשפרים את הקאורדינציה שלהם, מחזקים את הרגליים ואת השרירים שלהם. דרך המשחק הכלבים לומדים מאמא שלהם לווסת ולרסן את הנשיכות שלהם. אם הם נושכים את האמא חזק מידי היא נוזפת בהם על ידי נשיכה קטנה בחזרה. אם גור נושך גור אחר, הגור שננשך מפסיק לשחק. ככה הגורים לומדים דרך המשחק איך לרסן את החוזק שלהם וככה גם בני האדם יכולים ללמד את הכלב הצעיר ולאלף אותו למשחק עם בני האדם. 

דרך המשחק הכלבים לומדים את ההיררכיה ומי החזק בין הגורים וגם בתוך המשפחה. הגורים משחקים אחד עם השני במשחקי קרבות של נשיכות קטנות כדי לראות מי החזק יותר. אבל גם הכלבים יכולים לשתף פעולה ולשחק יחד בצעצוע. כדאי לתת לגורים לשחק וככה הם לומדים איך להתנהג עם כלבים אחרים וגם עם בני האדם. במהלך משחק , גור דומיננטי מניח כף על גור השני, שערו סומר ושיניו חשופות. צריך ללמד את הכלב שהעוצמה שהוא מפעיל מתוך משחק שונה מהתנהגות אם היה נחשף לאיום אמיתי. כלב בית שמשחק חזק מידי או עם התנהגות יותר מידי דומיננטית, צריך לנזוף בו כדי שלא יגדל להיות כלב דומיננטי ותוקפני מידי. צריך לכוון את הכלב למשחק יצירתי ולא רק כוחני כדי שלא ילמד שהוא צריך לשחק בתוקפנות. אחרת הוא יתנהג בתוקפנות כשיגדל גם עם כלבים וגם עם אנשים.  בנוסף, מתוך משחק הכלב לומד שהוא צריך להקשיב לבעלים שלו תמיד. כדאי לשחק עם הכלב משחקים כמו תופסת, שהכלב יתפוס צעצוע ויחזיר לבעלים שלו, גם משחק של "משוך בחבל" של בד או מגבת זה טוב לכלב כי זה מחזק לו את השרירים והשיניים. אפשר גם לרוץ ולהשתולל עם הכלב, זה כיף לכלב ומעייף אותו.אם הכלב נושך בטעות תוך כדי משחק, צריך לנזוף בו כדי שלא יתרגל לנשוך.  תשחקו עם הכלב שלכם ותיהנו!

עדי דנציגר, בת 9. אני לומדת בבית הספר 'חמדת' עולה לכיתה ד'. התחביבים שלי הם לנגן בכינור, לצייר, ולשחק עם חיות. אנחנו גרים בכרמית כבר 4 שנים.

מתגוררים בכרמית? רוצים לכתוב מאמר? דבר איתנו

תגובות

© 2020-2024כרמית שליכל הזכויות שמורות