News
בינה מלאכותית
דצמבר 29, 2020 יהלי אוסי
מדע וטכנולוגיה

בינה מלאכותית על קצה המזלג

 בינה מלאכותית היא היכולת של מחשב להתנהג כמו בן אדם ואפילו מעבר, מבחינת רמת הידע והתשובות שהוא נותן מתוך מאגר הלמידה שלו. כלומר, רובוט יכול ללמוד המון וגם להסיק מסקנות לגמרי לבד.

לדוגמה: רובוט עם בינה מלאכותית בודק סקרים באינטרנט על כל מיני נושאים, לוקח את כל סוגי התשובות שאנשים ענו והופך אותם למידע שנאגר אצלו. במאגר הזה הוא משתמש כשצריך, למשל, כשהוא נכנס לפייסבוק ורואה פוסט עם תמונה של כלב ובו רשום: מה אתם חושבים על הכלב הזה?
מכיוון שהרובוט בדק ולמד סקרים רבים וביניהם גם מידע על כלבים הוא יודע לכתוב תשובה כמו בן אדם אנושי בכך שהוא משתמש בתשובות של האנשים שענו על הסקרים. למשל, הוא יענה בפוסט- "איזה כלב חמוד" או "אני מפחד מכלבים", כמו שכתבו אנשים אחרים. בעוד שלרובוט עצמו אין באמת רגשות כמו לאנשים, הוא מצליח לדמות אותם בכך שהוא מעתיק את התשובות שלהם.

בטוח שמעתם גם המושג "בוט".

בוט זה מחשב גולם – שאומרים לו מה לעשות, (מתכנתים אותו) והוא עושה, למשל, בסופר יש את עמדת השירות עצמי, שם יש בוט שתכנתו אותו שיגיד: "העבר כרטיס אשראי", "תחתום", "מהי תעודת הזהות?", "תודה שקניתם" וכו' ובכך שאמרו לו מה לעשות הוא עושה.

אז מה ההבדל בין בוט למחשב עם בינה מלאכותית?
כפי שציינתי בוט הוא מתוכנת, ומחשב עם בינה מלאכותית בניגוד לבוט, לא צריך שיגידו לו מה לעשות, הוא ילמד לבד. אם נמשיך את דוגמת הסופר הוא יסתכל על הקופאים עובדים ויאגור את המידע שלהם.

האם מחשב יכול להחליף (לדוגמה) רופא משפחה?- מה דעתכם???

מחשב יכול ללמוד את כל ספרי הרפואה ומיליוני מחקרים רפואיים, משהו שבני האדם לא יכולים לעשות מאחר ואין להם את האפשרות ללמוד את הכל בזמן קצוב. ואז, ברגע שישאלו את המחשב שאלה מסוימת הוא יוכל בכמה שניות לרפרף בכל המידע שיש לו ושהוא אגר אצלו מכל הספרים שקרא, ולשלוף תשובה מתאימה ומאוד מדויקת לסוג השאלה שנשאלה.
למשל : חולה יגיע ויאמר שיש לו שיעול, כאבים, וחום.
המחשב יענה כי סימנים אלו מעידים על שפעת או קורונה ויפנה לבדיקות המתאימות.

לדעתי, רחוק היום שבו מחשב יחליף רופא, אבל מחשב בהחלט יוכל לסייע לרופא לקבל החלטות מהירות ואיכותיות יותר (עם פחות טעויות) ובכך לאפשר רפואה טובה יותר.

לסיכום
מחשב עם בינה מלאכותית יכול לדמות בן אדם כמעט באופן מושלם! הוא יודע ללמוד, לחשוב, לראות ובקיצור לעשות מה שאנחנו עושים ואולי אפילו גם מעבר…
ממליץ לכם לצפות בסרטון הבא: (בסרטון יש רובוט שהוא בעצם מחשב שמדבר עם בני אדם ואי אפשר לזהות שמדובר במחשב)

יהלי אוסי, עולה לכיתה ו, דתי, גיימר, אוהב לקרוא בתורה, מעריץ את הארי פוטר ומאוד יצירתי.

מתגוררים בכרמית? רוצים לכתוב מאמר? דבר איתנו

תגובות

© 2020-2024כרמית שליכל הזכויות שמורות